Monday, May 25, 2009

Sebelum,kini dan akan datang..


Hmm..sedar x sedar sdh setahun aku jalani hidup sebagai student di UMS nie..hmm..x lama second year plak...lajunya masa kan..rasa mcm baru semalam aku masuk ke U nie.SMuanya memang kelam kabUt masa first skali aku masuk,,dgn fikiran yg ragu-ragu aku teruskan jgk pengajian ke sini dengan haRapan dapat mencari pengalaman yang boleh aku gunakan untuk masa depan aku walaupun kos yg akan aku pelajari bukanlah kos yang aku minati..Mula-mula dapat tawaran aku rasa langsung tidak bersemangat sebab dapat kos yg langsung aku tidak terfikir,kos SENI KREATIF.."kos apa niee..???", tuelah apa yang bermain dalam fikiran aku bila dapat tawaran nie..tapi aku tahu setiap apa yang terjadi tue pasti ada hikmahnya dan aku terima tawaran dan terus melanjutkan pelajaran ke sekolah pengajian seni,ums. Tidak pernah terlinta pun di fikiran aku yang ums ada kos seni..mula-mula menjejakkan kaki ke ums..wowwww...luasnya ums nie,,besar,,cantik..biasalah sebelum nie aku kan tidak pernah datang ke ums..memang aku bangga sangatlah dapat masuk ke u yg besar nie..tapi masa tue satu hal yang kurang menyenangkan aku ialah kos yang akan aku belajar..risaulah takut x sesuai dengan jiwa aku niee,,selang beberapa hari menjalani minggu suai mesra, tibalah waktu untuk malam persembahan bakat junior baru..time tue kami dikenalkan dengan seorang lecture yang sememangnya adalah seorang pensyarah di sekolah seni..wow garang gila..siap cakap welcome to hell lagi..time tue aku memang takut gila la sebab difikiran, aku dah terbayang keadaan yang bakal aku lalui..dari situlah aku rasa langsung tidak bersemangat untuk teruskan pengajian..dalam hati aku,"alamak..aku mesti tukar kos nie,x ble jadi nie..". Tapi malangnya aku x dapat tukar kos..terpaksalah aku belajar jgk dalam sekolah tue..
Selang beberapa bulan kemudian, hehehe,,aku sudah mula dapat membiasakan diri dengan sekolah nie..dan...aku mula minat dengan sekolah nie..satu lagi rupanya welcome to hell yang pernah diucapkan oleh pensyarah tue adalah slogan kelab teater yg ada dalam skola tue..ternyata sebelum nie aku silap dalam menafsirkan seni..aku mula menjinakkan diri dalam semua aktiviti yang ada dalam sekolah aku nie..rupa-rupanya baru aku sedar yang sekolah aku ni adalah sekolah yang paling BEST skali dalam ums..dan, sekarang aku sudah dapat menyesuaikan diri dengan keadaan yang sebenar-benarnya..best la skola aku nie..dan lagi satu sebenarnya kos seni nie bukan senang..nampak luaran memang senang..tapi bila dah rasa baru tau betapa susahnya belajar seni..tapi sebenarnya banyak benda yang dapat dipelajari dan semua tue lah yang aku rasa dapat membina seorang mahasiswa yang kental..aku harap aku akan dapat mencapai sesuatu yang baru,..walaubagaimanapun aku tahu memang akan banyak cabaran baru yang akan mendatang..aku harap aku dapat hadapi semuanya dengan hati yang tenang dan terbuka..amin...tiada perkara yang mustahil walaupun untuk melastik ke bintang..fighting..!!!!!!!!!!
i love sps...

No comments:

Post a Comment